فرآیند یاددهی و یادگیری ، فرآیند دو جانبه ای است که در آن یاددهی با ابتکار و خلاقیت معلم و یادگیری بر اساس مفاهیم و اهداف درس است به نحوی که هر دو طرف فر آیند ، معلم و متعلّم در این فعالیت مشارکت داشته باشند. به فعالیت هایی که بر اساس نوآوری و ابتکار معلمین در کنار تدریس و بر اساس آموزش مفاهیم و اهداف درس به کار گرفته شوند و در داخل یا خارج کلاس انجام شود ، فعالیت مکمل گفته می شود.
چنانچه این فعالیت ها با توجه به شرایط خاص منطقه ای یا اقلیمی باشد و یا در راستای آموزش استعدادهای خاص فراگیران باشد ، فعالیت فوق برنامه گفته می شود. همزمان با آغاز سال تحصیلی اعضای شورای مدرسه با توجه به علائق و نیاز های دانش آموزان اهداف یک ساله ای را تنظیم می نمایند که بعد از تعیین هدف شیوه ای متناسب با رفع نیاز های عنوان شده دنبال می شود . به همین منظور برخی فعالیت ها و برنامه ها پیش بینی می شود تا در مدت یک سال با نظارت کلیه ی عوامل اجرا شود.
مسعولان مدرسه فقط نباید اموزش را اولویت کار خود قرار دهند زیرا پرورش نیز باید به انجام رسد تا واژه اموزش و پرورش کامل شود.ین اصل باید در نظر گرفته شود که محیط مدرسه کاملا خسته کننده و زننده است که شوق یادگیری در دانش اموزان را تا حد قابل توجهی کاهش میدهد پس باید به علایق دانش اموزان و راحتی یادگیری انها توجه کرد .
#شادی_هنرماست_میکوشیم_ان_رادرمدرسه_به_کارگیریم
http://a19ooruji.rozblog.com
برنامه ریزی برای داشتن مدرسه شاداب همزمان با شروع مدارس باید در برنامه کاری مدرسه قرارگیرذ.
,فعالیت ,مدرسه ,، ,ای ,برنامه ,می شود , ,بر اساس ,نیاز های ,این فعالیت
درباره این سایت